Bij narrowcasting gaat het over een vorm van communicatie en daarbij wordt het publiek op een bepaalde locatie bereikt aan de hand van een beperkt netwerk van audiovisuele displays. De doelgroep kan via narrowcasting bereikt worden middels content, die door de eigenaar is gecontroleerd. Het zou hierbij kunnen gaan over reclameboodschappen, maar ook kan het een informatief karakter hebben. Ook in de winkel wordt narrowcasting regelmatig ingezet en daarbij wordt het ingezet om klanten te informeren over aanbiedingen, maar ook kunnen nieuwe producten bekend worden gemaakt. Als u goed om zich heen kijkt, dan kunt u het in het openbaar vervoer ook al tegen zijn gekomen. Hier wordt namelijk de reisinformatie op weergegeven, zodat u weet waar u uit moet stappen of wanneer dat er vertragingen zijn. Op andere plaatsen kunt u narrowcasting ook zien, zoals in de horeca, in het straatbeeld of in het ziekenhuis. In ieder geval gaat u narrowcasting de komende tijd steeds vaker tegenkomen.

Populariteit narrowcasting groeit

De laatste tien jaar is narrowcasting in populariteit enorm gegroeid en dat zal alleen nog maar meer worden. Dit heeft ook te maken met de opkomst van lcd schermen en plasma schermen. Met behulp van deze schermen kan narrowcasting namelijk gemakkelijk toe worden gepast. Wanneer dat er gebruik wordt gemaakt van een internettechnologie is een narrowcasting netwerk ook niet gebonden aan een locatie en ook kan de inhoud van een narrowcasting kanaal snel worden bijgewerkt. Ideaal om zo te zorgen voor meer bekendheid voor uw bedrijf, nieuwe diensten of producten. Ook binnen bedrijven wordt het steeds vaker toegepast. Het is voor uw bedrijf en voor de medewerkers, en soms ook voor de klanten, een toegevoegde waarde. Als u er eens op let wat er om u heen allemaal gebeurt, dan zult u opmerken dat er momenteel volop gebruik wordt gemaakt van narrowcasting. Doe er dan ook met uw bedrijf uw voordeel mee en ga mee in de opkomst van narrowcasting.