Veel mensen kennen de term Narrowcasting wel, maar hebben geen idee wat ze zich hierbij voor moeten stellen. We leggen het u daarom graag uit. Bij Digital Signage gaat het over het uitzenden van informatie op moderne beeldschermen. De informatie is gericht op een bepaalde doelgroep en op een speciale plaats. Het is een methodiek die breed ingezet kan worden, het is voor ieder bedrijf dan ook een mooie en een moderne manier om te communiceren, zowel naar binnen als naar buiten toe.

Digital Signage: interne communicatie

In een grote organisatie of in een internationaal bedrijf kan Digital Signage gebruikt worden als een elektronische nieuwsbrief. Iedereen wordt bijvoorbeeld bij de koffieautomaat of in de lift of bij de trappen op de hoogte gesteld van het laatste nieuws binnen het bedrijf. Iedereen is en blijft hierdoor betrokken bij het bedrijf. Digital Signage kan daarbij ook in worden gezet bij interne vacatures, maar ook voor het voorstellen van nieuw personeel of het bekend maken van nieuwe producten of diensten binnen een bedrijf.

Digital Signage: externe communicatie

Ook de externe communicatie is van belang voor een bedrijf en daarvoor kan er gekozen worden voor de inzet van Digital Signage. Een bedrijf heeft altijd iets te communiceren. Het kan daarbij gaan over aanbiedingen, wachttijden, lokale nieuwsberichten, social media items en gewijzigde openingstijden bijvoorbeeld. De bezoekers zien dan binnen een bedrijf vaak een Narrowcasting scherm als ze binnenkomen bij de receptie bijvoorbeeld. Ze worden op deze manier welkom geheten en zijn dan ook snel op de hoogte van het laatste nieuws. Bij ziekenhuizen kunt u bijvoorbeeld zien wat de wachttijden zijn of welk nummer er op dat moment aan de beurt is. Ook hierdoor wordt u continu op de hoogte gehouden van het laatste nieuws in de organisatie. Narrowcasting kan dus op verschillende manieren in worden gezet en heeft als doel mensen te informeren.