Het gebruik van Narrowcasting is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Er worden namelijk regelmatig fouten gemaakt en daar willen we u graag op wijzen, zodat u deze niet gaat maken!

Meest gemaakte fouten Narrowcasting op een rijtje

  • Veel mensen willen vaak teveel informatie op een scherm plaatsen. Het is belangrijk dat u gestelde doelen in het oog blijft houden! Een boodschap kan verloren gaan wanneer er teveel informatie wordt geplaatst op een scherm. U kunt beter alles één voor één laten zien.
  • Oudere beelden tonen is niet wenselijk. Het is beter dat u iedere dag nieuwe content laat zien en deze kan herhaald worden. Laat een boodschap niet continu de hele dag zien, maar zorg voor afwisseling. Publiek zal terugkeren als er iedere keer wat nieuws te zien is.
  • Vaak wordt het vergeten, een update van de software. Zorg ervoor dat u de software updates niet vergeet!
  • Er wordt soms audio gebruikt als het helemaal niet nodig is, soms kan het geluid storend zijn voor uw publiek. Zorg daarom dat u zich verplaatst in uw publiek, zou geluid wenselijk zijn of niet? Als het niet nodig is, laat het dan achterwege.
  • Door Narrowcasting in te zetten heeft u een doel voor ogen. U wilt daarmee een actie of een reactie uitlokken. Begrijpt uw publiek de boodschap ook? Zorg dat de boodschap helder is. Het wordt vaak vergeten om op het scherm terug te kijken wat het resultaat is en of dat de boodschap goed is overgekomen. Met regelmaat testen en controleren zijn belangrijke taken!
  • Veel bedrijven hebben geen richtlijnen als het gaat over Narrowcasting. Maar als uw personeel zich bezig houdt met Narrowcasting, wat zijn dan de eisen? Als deze er niet zijn, dan zal er zomaar iets gedaan worden. Het is van belang dat er richtlijnen zijn, zodat iedereen weet wat er wel en niet geschikt is voor Narrowcasting.

 

Zorg dat u deze fouten in gedachten houdt, zodat u ze zelf niet gaat maken!